Jag hatar III

* Att vara sjuk, så jäkla meningslöst, hur defekt och värdelös är människan om varenda jävla mikrob kan sänka en som en klubbad oxe?

* CSN denna jävla utsugarorganisation som har monopol på att låna ut pengar till studenter. De ger med ena handen för att ta tillbaka med den andra för att man gjort samhället gott och arbetat istället för att suttit runkat i fem år. Vad spelare det för roll hur mycket jag lånar och hur mycket jag tjänar? Jag måste ju betala tillbaka lånet sedan i alla fall och då helst när jag har ett jobb och inte lever på de småsmulor en student förväntas leva på. CSN - Ni kan fara åt helvete!

* Högskolestudier, detta förbannade jävla vuxendagis där kunskap har lägre värde än flugskit medan studentskrivet "forskningsmaterial" som B-C-D uppsatser tillskrivs ett värde som inte existerar. Varje år skriver hundratals studenter uppsatser vars värde och innehåll ofta ligger i par med skithuspapper efter användande. Vem skriver de då denna dynga för? Jo den gigantiska klubben för inbördes beundran nämligen högskolelärarna och de övriga studenterna. Detta hundratal studenter förväntas sitta vara unika och nydanande inom ett område som är så smalt att ett pubeshår skulle se ut som en stock i jämförelse. Den samhälleliga nyttan av alla dessa jävla uppsatser är noll och intet, det vore bättre om studenterna fick reella kunskaper som verkligen har betydelse i deras framtida yrkesval.

* De direktörer som skor sig på oss andra med bonusavtal som slår ut även om företaget är på ruinens brant för att det går dåligt. Bonus får man när man gör något bra, det ni gör era jävla kretiner kallas för stöld om det görs av oss vanliga dödliga. Avskum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0