Porr!

Porr tycks vara något som aldrig upphör att vara kontroversiellt. Frågan är i ärlighetens namn: varför? Avbildningar på nakna människor har funnits sedan människan lärde sig avbilda saker och exempelvis Kama Sutra skrevs vad jag lärt mig omkring samtidigt som romarna spikade upp en snickare på ett kors. Vad är det då som sätter sådan oerhörd fart på främst kvinnor när det kommer till porr? Jag som man kan för mitt liv inte fatta vad det är att bli så vansinnigt förbannad över. Utrop från kvinnor som "om jag kommer på min kille med att ha porr så gör jag slut" eller: "att se på porr är samma sak som otrohet" gör att jag blir alldeles matt. Hur tänker kvinnor när de kommer fram till en dylik slutsats?

Jag hävdade på ett forum att 99 % av alla män konsumerar porr, jag hittade även en undersökning  gjord av RFSU som konstaterade att 99 % av alla män de intervjuat (300st) hade konsumerat porr. De tillfrågade var mellan 15-25 år. Visst är det så att frågan var om de konsumerat porr inte om de gjorde det då, men det är ändå en kraftig indikation på att mitt antagande inte var helt taget ur luften. Mer riktigt av mig hade antagligen varit att påstå att 99 % av alla män uppskattar porr. Jag är fullständigt övertygad om att så är fallet. Kvinnorna rusade omgående till sina respektives försvar och med en röst konstaterades att på detta forum hade minsann nästan ingen en kille som kollade på porr, varvid jag finkänslig som jag är avfärdade deras pojkvänner som lögnare. Jag kan liksom inte låta bli att öppna Pandoras ask om den ändå bara ligger där.

Visst, man ska inte svänga sig med procentsatser man bara tar ur luften så jag nöjer mig fortsättningsvis med att konstatera att en klar majoritet av alla män uppskattar och konsumerar porr. Varför driver detta så många kvinnor till nära på vansinne? För det första måste man för kvinnorna som har killar klargöra att om era killar kollar på snusk har det ingen som helst bäring på huruvida era pojkvänner tycker ni har ett kasst förhållande. Det handlar helt enkelt om att killar kollar på snusk för att komma "in the mood" för att dra i grejerna. Jag förstår fortfarande inte den logiska bakåtvolt en del kvinnor gör när de likställer porr med otrohet. Är då en kvinna otrogen om hon har en dildo? Det är ju befängt! Snorren är vår första leksak, den roar oss hela livet, den kräver mycket lite underhåll. Det vore direkt otrevligt av någon att försöka ta vår leksak ifrån oss.

Visst finns det kvinnor som råkar illa ut i porrbranchen (säkerligen män med) men oseriösa aktörer finns i alla branscher. Men att förfasa sig över det mest naturliga som finns (sex) är konstigt. Det är lättare att möta världen med ett öppet sinne än att gå omkring och vifta med pekpinnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0