Champions League lottningen.

Villarreal v arsenal

manchester United v Porto


Liverpool v chelsea

Barcelona v Bayern Munich

Sådär ser den då ut, en lottning som känns mycket svår och oviss. Även om vi kanske har ett psykologiskt övertag på chelsea i CL så bör de samtidigt ha en revanchlusta som heter duga, helt omöjligt att tippa vem som går vidare. Precis lika omöjligt känns det att tippa Bayern-Barca men skulle LFC slå chelsea blir det något av dessa två lag i matchen efter, ur askan i elden någon?

Den andra halvan känns vid en första anblick som klart enklare med bara ett riktigt tungt lag men det är enligt mig att dra för snabba slutsatser. Porto är ett lag som kan gneta, fuska och frustrera vem som helst som de portugiser de är. Jag är helt övertygad om att om de spelar taktiskt riktigt kan detta bli en mycket svår nöt för united även om det är den bästa lottningen av de lag som är kvar. Jag tror även att Villareal slår ut arsenal, Villareal har visat sig mycket svårslagna och i en eventuell kvartsfinal mot manchester skulle jag inte våga sätta pengar på endera laget en semifinal med united-Villareal känns liksom LFC-chelsea "too close to call".

Nej det finns inga lätta matcher när vi kommit så här långt och jag tror det kommer synas i alla matcher, målsnålt och tillknäppt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0