Rafael Benitez till 2014.

Ja då var det klart då, Liverpools tränare Rafael Benitez har satt penna till papper på ett kontrakt som sträcker sig över fem år. Detta kommer lägligt nog efter utskåpningarna av ärkerivalen manchester utd och real madrid. Helt plötsligt är alla bottennapp mot veritabla skitlag totalt bortglömda och genom en rosaskimrande slöja beskådar fansen en verklighet där storlag avrättas på Anfields altare i tid och otid.

Det jag ser är ännu fler säsonger av konsekventa felköp, tråkig fotboll och avsaknad av ligatitlar. Nej historien kommer visa att eran 1990-2014 i Liverpool FC's historia är en mörk period i klubbens historia detta är jag fullständigt övertygad om.

Klubben behöver en helt ny ledning för att återigen piska in en vinnarkultur i laget och då finns ingen plats för en manager vars äventyrslysta sträcker sig till om han ska odla porrskägg eller inte.

Kommentarer
Postat av: K D. Alglish

Som bäste herr Panzerfaust väl känner till har jag under flera år varit en ivrig försvarare av Benitez tankar och ideér. Rafa har ytterst få, om ens någon, överman i världen när det gäller att upprätta en taktisk plan som laget till punkt och pricka håller sig efter. I CL fungerar detta i princip 11 gånger av 10 och Liverpool har åter blivit ett av Europas absolut bästa (cup)lag. Allt gott så med andra ord - som Liverpoolsupporter sedan slutet av 70-talet har jag längtat till denna tid då Merseysides stolthet än en gång regerar Europa. Men, och detta blir ju ett stort fett jävla MEN. Rafa har, erkänner jag ju numer, visat sig totalt oförmögen att påverka matchbilden när spelet väl satt igång. Lyckas motståndarcoachen läsa Rafas tankar är mycket vunnet med andra ord. Visst, i enstaka matcher lyckas Benitez med byten ändra utgången av matchen, Pompey borta i år är ett sådant exempel, men det handlar snarare om hederlig gammal bondröta än om taktiskt kunnande från spanjorens sida. Matcher där motståndarna kommer till Anfield med 10 defensivt inriktade spelare, vilket händer i typ 15 av 19 hemmamatcher i ligan, är ett annat av Rafas dilemman. Pool har ju kryssat hemma i år mot lag som Fulham, Stoke och Hull (!) och det är tyvärr dessa resultat som gör att vi inte tar hem ligan i år heller. Ingen skulle bli gladare än jag om Benitez motbevisar mig redan nästa år och bärgar den 19:e ligasegern, men jag är rädd att du har rätt mannen, det är ytterst tveksamt om Benitez är killen som fixar jobbet. Hans många gånger märkliga spelarköp talar emot honom själv...

2009-03-19 @ 10:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0