Och tystnaden är total.

Jag är inte ensam om att inte skriva och göra mig hörd, för det var märkligt vad tyst det blivit om den globala uppvärmningen. Inte en krullhårig väderspåman så långt ögat kan nå, tänk så märkligt. Är det så att dessa låtsasexperter vars expertis enbart sträcker sig till att gissa morgondagens väder enbart står att finna när det är ovanligt varmt ute? Då hoppar de fram likt övervintrade artister, den ene ser ut som Micheal Boltons tvillingbror och den andre som den tredje medlemmen i Pet Shop Boys och stammar förtvivlat "ja-ja-ja jag sa ju det titta nu är det varmt ute nu smälter isarna vid nordpolen". Jag är ledsen men du som tror på den globala uppvärmningen som ett problem skapat av människan är mer än bara lite korkad. Klimatet förändras globalt över tid, att medeltemperaturen ökat med en grad de senaste 100åren är rimligtvis ganska naturligt. När det var istid senast var det inte direkt fullsmetat med fabriker överallt och gräver man i den skånska myllan kan man finna fossiler av både palmer och vinrankor.

Det man kan säga om detta är som vanligt: Dont believe the hype.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu förstår jag inte vad du menar. Först skriver du att man är korkad om man tror att uppvärmningen beror på människan och sedan skriver du att det beror på att det numera är fullsmetat med fabriker överallt...

Men fabrikerna är ju människans verk...

Förtydliga :)

2009-06-16 @ 07:51:53
Postat av: ONd

Läs igen!!

2009-06-18 @ 17:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0