Självplågeri.

Visa av oss klär sig i latexmask och får smisk, andra leker med rosa rövpluggar med grisknorr. Allt sådant är för enkelt för mig, jag tarvar en annan form av självplågeri, jag bantar. Fy fan bara ordet bantar är antagligen det minst erotiska ord som finns. Nåja, år av osederligt leverne har gjort att jag låtit kroppen förfalla och därför har jag sedan nyår (nej det var inget nyårslöfte) försökt hålla igen på allt som är gott och tillfredställande. Nu fuskade jag i och för sig nära på hela februari men -8,5kg ligger jag på än så länge. Det jag gjort är helt enkelt att tagit bort alla onödiga kolhydrater ur kosten, en viss mängd kolhydrater får jag ju i mig oavsett så att trycka i sig extra gör det bara svårare att komma ned i matchvikt igen. Alltså: ingen, potatis, pasta, ris, bröd eller söta frukter. Godis, läsk och snacks är självklart borta ur dieten. Det innebär således att livets vatten(Coca Cola) lyser med sin frånvaro samt pommes frites som jag skulle kunna döda för idag.



Men men år av förfall får man väl helt sonika betala för i slutändan men bantning tär på livsglädjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0